Morgonstund har guld i mun

Väckarklockan ringde som vanligt, en seg Tobias klev upp ur sängen och slet sig mot badrummet för att ta en snabbdusch för att sedan klä på sig och åka iväg mot skolan. Det är riktigt tungt efter bara en timmes sömn, men jag får skylla mig själv. Det var jag som låg uppe och titta på film och får därför skylla mig själv. Satte mig på bussen, och där ser jag en flicka med underbara former och ett rätt okej ansikte. Kliver av vid stationen och där händer samma sak, och på tåget, och sen på bussen igen. Massor med vackra flickor som sprider sig utöver landet på morgonen, precis som jag. Och det här fick mig att tänka lite.

Borde inte den ultimata stunden på dygnet för att ragga på morgonen? Då du möter alla en kort stund och inga långa möten hinner inträffa. Det är precis lagom för att skapa ett intresse och utbyta nummer, och samtidigt visar alla personer sina rätta jag. Man orkar inte spela teater på morgonen, man orkar inte vara extra trevlig. Man är sitt odrägligaste trötta jag. Och finner man en tjej som man gillar när hon är på det humöret. Whats not to like? Då vet du dealen och behöver inte oroa dig över att bli utsatt för ett styckmord när du minst anar det. Och sen kan efter det kan man ses senare på dagen för att träffa det trevliga "jaget".

Så det borde ju vara det vettigaste att göra :)

Kommentarer
Postat av: elin

men varför gör du inte så då? :P

2009-05-13 @ 20:09:35
URL: http://prettynightmares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0