Kändisar

Stockholm, där folk lever för sig själva och inte bryr sig om vad grannen håller på med. Dom är så storstad så att dom inte behöver, som vi lantisar gör.

AJ! Vad fel det kan gå. Satt på tåget idag på väg hem ifrån stan, och vad är det jag ser. 2 flickor med en hel kasse skvallertidningar som dom satt och turades om med. Det är ju precis samma sak som vad som försegår på landet, bara att på landet bryr man sig om dom som bor i närheten som man kanske kan relatera till. Och stockholmarna läser om kändisar, som dom inte har någon kontakt med what so ever. Varför utsätter dom sig för det? Vad får dom ut av att läsa om någon som tjänar ett mångmiljonbelopp på att bli filmad av en kamera? Och det är inte ens deras karriärer man framhäver eller vilka bra skådespelare/artister dom är. Utan helt enkelt bara deras privatliv. Finns det en sådan brist på saker att ta till sig i stockholm att man måste läsa om andras lika patetiska liv? Den enda skillnaden är att dom har andra jobb och går framgångsrikt frammåt, förhoppningsvis.

Och skandalerna om kändisarna är ju roligast att läsa, när det går skit för dom. Vad fan, inse vad ni som läser dessa tidningar egentligen håller på med. Ni inkräktar på någon annans integritet och ni gör säkert värre saker själv. Paris Hilton visar fittan... Jaha? Du har säkert knullat med 1000 pers bara för att få göra samma sak och bli kändis själv. Alltså, det är så orealistiskt.

Men det är sant, jag läser dom största "skvallertidningarna" av dom alla, jag älskar självbiografier. Då man får en rejäl insikt i deras privatliv. Så lite dubbelmoral har jag kanske, men den stora skillnaden är att det inte är skvaller. Det är artisterna själva som berättar. Inte någon paparazzi som hänger fast med kuken i en krok bara för att få rätt vikel in i fönstret hos en kändis och kunna lista ut vilka som rör sig där inne. Dom gör bara sitt jobb, det är absolut inte dom jag klandrar. Jag klandrar dom som ger dom betalt för det dom håller på med, och konsumenterna som köper skiten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0