Feminister

Feminister, några som kämpar för jämnställdhet mellan kvinnor och män. Eller?

Enligt media, insändare i tidningar, och åsikter på bloggar och cyberspace så har jag ändrat uppfattning. Det är mycket möjligt att från början så var det så att kvinnor skulle ha samma plats i världen som män. Men nu, i smyg har kvinnorna föröktat sig och försöker trycka ner männen. Det finns kvotbildning på jobb så att det finns lika mycket kvinnor som män på ett jobb. Va i helvete? Det är inte feministiskt tänkande. Jag vet inte ens vad det är, rasindelning, nazism, rasism. Kalla det vad ni vill men det är i alla fall vad det är. En feministisk kvinna vill bli tagen för sina kunskaper, och den feministiska mannen ska se den anstälda som varken man eller kvinna. Alltså bort med kvoteringen. Är alla kvinnor sämre för just det arbetet. SYND! Gå någon annanstans. Det är inte mycket svårare än så. Precis som att kvinnor kanske är lämpade för andra arbeten som män är lite sämre på. Tyvärr så kommer jag bara på kontorsarbete som dom kan vara bättre på. Eftersom dom övriga håller sig mycket till fysiska handlingar. Och tyvärr igen tjejer, killar är bättre skapta av naturen för att göra tunga handlingar. Muskelaturen är inte densamma. Tyvärr igen! Natuer har skapat oss så.

Men jag är feminist, tro inget annat. Om en kvinna är mer lämpat för ett jobb än mannen som också sökte, så är det klart kvinnan ska få det. Med samma lön som männen på arbetet. Men att ge en tjej med sämre kunskaper bara för att det ska se fint ut på papper är fan inte okej!


Kommentarer
Postat av: kim

jag ser starkt på jämlikhet, men du har fan en bra poäng här :D



jag har också märkt, det med kvotbildningarna.

Det var som jag läste förut. Brandmännen var ju tvunga att kunna släpa en viss tyngd för att bli godkända överhuvudtaget och det förstår man ju, det handlar ju för fan om liv :P



men sen läste jag att man även kunde söka som kvinna, men att man då inte behövde släpa lika mycket :o hur säker känner man sig då egentligen. Då kan ju alla gå ner till tjejens vikt för att det är minst lika säkert som att bara låta henne ha så :S

2009-06-02 @ 15:18:45
URL: http://nosaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0