Namn

Vad är ett namn?
En utmärkelse om vem som är du om man skulle samla ihop en grupp med människor. Det är precis vad ett namn är.
Men vad jag undrar är, ändrar ett namn någonting på personen? Är det möjligt att om man döper ett barn till något speciellt så är det faktiskt möjligt att förutspå någon liten detalj om hur personen kommer att vara?

Det tror faktiskt jag, jag själv heter ju Tobias. Och det har ju ett enda tonläge om man ska uttala det rätt. Och det är det namnet man blir tilltalad mest, det ordet som folk säger till en oftast. Speciellt när man är liten.
Så då om man har ett namn med ett speciellt tonläge, så det låter glatt varje gång man säger det. Så borde ju personen som man säger det till bli gladare, och gladare för varje gång man säger det. Alltså, ett glatt namn ger ett glatt barn. Det tror jag i alla fall. Eller så ger ett glatt namn ett deppigt barn (läs sista delen om knark så kanske du förstår hur jag menar).

Men om denna teori jag har stämmer, så borde det ju faktiskt vara så att det går att välja om man vill ha ett sorgset barn, eller ett glatt.

Kommentarer
Postat av: bobby

Tobias: Dåså, Tobias! Från och med imorgon kommer det upp ett hatinlägg, vad tycker du att jag ska dissa i mitt inlägg? Nåja, jag ska göra lite research nu, så får du återkomma och trycka på RSS-knappen. :) Dina inlägg är alltid klockrena, kunde vi kanske linka till varandra? Hör av dig om du är intresserad :D

2009-03-18 @ 20:33:23
URL: http://plainsong.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0