Fånge eller fri?

Jag skulle våga påstå att jag är en fri själ. Men dom flesta jag känner är fångar i sig själva. Alla är så rädda för sin omgivning, så att jag blir rädd för dom. För många bryr sig om vad andra tycker, även folk som säger att dom inte bryr sig. Bryr sig oftast.

Majoriteten av människor är "vanliga" människor. Fjortisar och brats räknar jag faktiskt med till den genren. Dom som går i vanliga kläder, och bara är... Svenssons helt enkelt, men är helt fast i att släppa på gränserna, skaffa sig en konstig frisyr eller dylikt. Alltså är dom fast i sitt beteende.

Sen finns det ju motsträvarna, som gör allt för att inte vara vanliga. Vilket också är ett fångenskap i sig själv. För man är inte tillräckligt bekväm i sig själv för att vara vanlig och bara sätta på sig vardagliga kläder som vem som helst skulle kunna sätta på sig.

Till och med hippies, frihetens folk är fångar i sig själva. Eftersom dom ständigt kämpar för sin frihet och är också fast i sin livstil.

Det finns bara ett sätt för att vara fri, släppa begär om att passa in, eller vara speciell. Sluta lyssna på människor och titta in på sig själv ett tag. Sluta sträva, tappa begäret om att vara någon. Va bara dig själv skulle säkert någon säga. Men det är väldigt få som vet vem dom är, vilket är sorgligt. Men tänk för guds skull inte på vad omgivningen skulle få för tankar om du gjorde si och så. Its the only way. Peace out!

Kommentarer
Postat av: Bobby

Det här inlägget var grymt på alla sätt och vis, kunde inte ha sagt det bättre själv! Folk måste sluta vara så förbannat rädda för vad andra ska tycka och istället bry sig om vad deras inre jag faktiskt vill.

2009-03-18 @ 05:18:39
URL: http://plainsong.devote.se
Postat av: Maria O

Härlig inställning!! Håller med dig i det du skriver.. Kram

2009-03-18 @ 13:23:07
URL: http://mariaottosson.babyblogg.se
Postat av: Hanna

Många bra insikter där! Du ser igenom många av illusionerna som människor omger sig med. Ha en fin dag! Hanna

2009-03-18 @ 13:23:10
URL: http://www.metrobloggen.se/hannaomlivet
Postat av: Rolling D

Men Tobbe, du verkar juh veta vem du är? En fri själ eller hur? Vad är dina måsten o vad får dig att bli tillsfredställd? Kanske blir allt fritt när allt blir grått, vet inte om du vart där, men det har jag. Du talar för en god sak men för mig låter detta mest som ett inlägg för att sätta dig över resten av mänskligheten, du är fången i att va ett steg högre en alla andra, vilket är en ren akt, tagen från det djuriska riket.

2009-03-25 @ 01:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0