Bråk

Ett rykte sprider sig snabbare än nyheterna, i alla fall här ute på landet.
Låt oss säga att det är två stycken vänner, dom har känt varandra runt ett år. Då ena vännen plötsligt berättar hur en tredje utomstående person har varit elak eller dum. Varför blir då vännen som får höra det arg? Klart, man ska skydda sina vänner mot allt och så vidare. Visa stor lojalitet och vara ärlig. Men varför blir den arg?
För det första har den inte hört den andra sidan av historien, kanske den hade reagerat lika dant som personen som den nu är arg på. Kanske hade den känt större sympati till den andra om den hört båda historierna. Folk har så förutfattade meningar om allt, och det är inte ens säkert att allt är sant som vännerna säger om vissa personer. Den enda riktiga anledningen, tycker jag, att blir arg på någon är om den gör någonting direkt mot en.
På så vis slutar allt gräl att sprida sig och gör så att det blir stora gäng som inte tycker om varandra och man kan skaffa fler vänner. Låt personerna som är arga på varandra vara arga, men låt det stanna hos dom. För att DU har absolut ingen anledning att lägga dig i. Oavsätt om du är bästa vännen eller inte. För vem vet, det kanske är en bättre vän på "andra sidan" i en andra gruppen. Det vet du aldrig förr ens du har lärt känna dom.



Jag är nämligen en sådan person själv, jag skiter fullständigt i vad alla andra bråkar om och låter det stanna hos dom. Och därför har goda vänner i olika grupper. Har nära vänner som inte tål varandra osv. Och oftast är dom arga på varandra på grund av rykten som någon som inte ens känner personen spridit ut. Och alla tror blåögt på det. Eller är det kanske jag som är blåögd och blundar för folks mörka sida? Det återstår ju att se. Men så länge vannerna är lojala emot mig, tänker jag visa lojalitet mot dom. Finns ingen mening med att tycka illa om en annan människa förr ens den har huggit en kniv i min rygg. Och så tänker jag fortsätta att vara.

Kommentarer
Postat av: Rolling D

Så du menar att vara lojal mot en vän, INTE är att backa upp den i en tid av tveksamthet, när vännen bråkat med en annan vän, att ge den styrka till att vinna argumentet? Förklara dig själv! Är det lojalt o sitta brevid o inte bry sig? Jag har läst många av dina tidigare inlägg, när du framställer dig som MR.Anti Dubbelmoral. Vad fan tycker du igentligen? :) MVH D

2009-03-25 @ 00:58:36
URL: http://ostens.blog.se
Postat av: Rolling D

Aå du menar att va lojal mot en kompis, INTE är att stötta den i tid och otid, när den behöver det och mot den behöver det? Du säger emot dig själv åter en gång...

2009-03-25 @ 01:46:18
Postat av: jag tycker inte du säger imot dig själv, jag förstår precis vad du menar!

2009-03-25 @ 07:12:43
URL: http://lillsak.blogg.se/
Postat av: Lillan

Jag tycker inte att du säger imot dig själv, jag förstod precis hur du menade.. Du är duktig Tobias!! fortsätt så .

2009-03-25 @ 07:14:33
URL: http://lillsak.blogg.se/
Postat av: frodddddddssswaaan

man kan ju stötta en polare men man ska inte ta parti om man är kompis med de 2 som bråkar oavsett vad dom säger om varandra, men fan styckesindelning blir ju galen på att läsa x) sen stavas de EMOT och EGENTLIGEN inte med I kanske ska börja stava allt med I andrias ska laga mat i kökit eller kanske battiriet är slut i mobilin gah

2009-04-05 @ 11:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0