Livet är meningslöst

Det finns ingen mening med livet. Men samtidigt har allt en mening. Alla saker du ser, allt som omger din värld. Är neutralt laddade. Dom är helt meningslösa tills du gör dom meningsfulla.
Alltså är livet helt meningslöst tills du ändrar på det, det finns ingen annan som kan göra det åt dig. Alla emos som sitter hemma och gråter för att det saknar så mycket i livet. Är bara för att hela deras omgivning är neutral och dom inte ger ifrån sig någonting så dom får tillbaka någonting.
Så meningen med livet är helt enkelt det du vill göra det till. Det finns inget rätt, det finns ingenting fel. Allt är bara en skog av val. Som Michael Jacksons musikvideo Billy Jean (tror jag det är iaf). Så börjar allt lysa som han rör vid. Det han gör där, är meningen med livet. Det som gör livet meningsfullt för just dig.

Det är en väldigt stor och knepig fråga det där, men det känns ändå som om jag fått en liten smakbit på att bli "upplyst" som dom kallar det inom buddhismen. Inte för att jag är religös på något sätt. Men jag gillar buddhismen. Dom har ett fint budskap och fina tankar. Att inte skada något annat levande och behandla alla omkring sig som gudar och sig själv som skräp. För det är vad jag ser människan som, skräp. Människor förstör, människor lever sina egna liv efter egen standard och bryr sig inte så mycket om andra. Ett bunt egoister som tänker på sig själva i första hand.

"Rädda världen!" kan det stå i våra löpsedlar. Men hur ska det gå till när vi inte ens kan ta hand om oss själva?
Människan är så egoistisk så vi tror att vi har världen i våra händer. Jag skulle istället säga att världen har oss i sina händer. Människan är så oanpassbar så det finns inte. Vi kan inte leva i ett med naturen. Vi ändrar naturen tills den passar oss istället. Hur smart är det egentligen? Egoism i den formen är ingenting som imponerar mig det minsta.

Och som jag sagt tidigare så tror jag det mesta som vi människor lever i är bara en stor lögn. Media styr våra sinnen dit dom vill att vi ska gå. Egentligen, rent hypotetiskt så kan nyheterna visa en hel drös med hemska bilder. Som inte är sanna, men det är ju nyheter så alla kommer tro på det. Eller hur? Alltså, falska nyheter, en stor gala för att skänka pengar till det hemska du sett på TV. Vipps så kanske alla pengar gick till människorna bakom dådet. Man vet aldrig riktigt. Men sen är jag ganska paranoid av mig också. Det ska man ju inte glömma bort.

Känner själv hur det här inlägget bara har spårat iväg i mina egna tankar men poängen med allt är att allt är meningslöst tills du själv lägger en mening i det.

Kommentarer
Postat av: kim

Tatueringen har väl ganska så mycket med HIM att göra, det är själva bandsymbolen som har en viss innebörd som jag mest ser i fokus, och det är mycket av texterna som ger symboliken och som jag gillar, temat och känslorna ;) haha

2009-07-25 @ 22:34:47
URL: http://nosaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0