Eox, för ett mer smärtfritt liv

Ja det finns värktabletter för allt. Det vet vi ju redan om.
Men nu undrar jag, varför ta dom?
Om du har ont någonstans så ska du knapra i dig piller som en person med 30 års erfarenhet av knark och peta i sig allt det du kommer åt med konstiga namn och innehåll du inte har en aning om vad det är för något. Kemikalier i dess renaste form. Och det stoppar vi i oss utan att tänka oss för minsta lilla.
Om jag får ont någonstans så undrar jag varför jag har ont och hur jag löser det. Inte hur jag ignorerar det. För att peta i dig en tablett är ju inget lösande. Det är ju bara ett sätt att ignorera problemet. Och jag tycker det är det stora felet med människan. Vi är så fasta med målet att vi glömmer vägen dit. Vi gör hellre en fettsugning än att börja träna. Vi tar hellre ett piller för att slippa huvudvärk istället för att reda på varför du har huvudvärk. Du kanske bara har vätskebrist?
Så varför denna konstanta besatthet av piller? Och nu dessutom har våran väl valt framröstade Reinfeldt kommit fram till att vi ska göra vårat samhälle ännu mer amerikaniserat. Den synen förstår jag inte heller riktigt. Vi skiter fullständigt i om det blir bättre eller sämre, bara vi blir amerika. Visst, det är väl fint att vi satsar på att bli en enad värld där allt fungerar lika dant. Men borde vi då inte satsa på att försöka ta dom besta delarna från hela världen istället för att bara fokusera på amerika? Och det här innebär ännu fler piller och ännu mindre vetskap om vad pillerna innehåller. Inte ens personalen kommer ha en ordentlig koll på vad som finns på apoteket längre. Det är då inte bättre om du frågar mig, det är bara amerika.
Visst vill man bli ett ledande land, men det blir man ju inte genom att kopiera. Det handlar om att man ska bli inviduellt bäst i alla grenar. Inte ta det som är störst redan. Vårat Sverige har missat en massor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0