Utveckling

Jag har fått äta upp sen många år tillbaka, redan under lågstadiet någon gång. Att kvinnor utvecklas snabbare än killar. Inte bara fysiskt som jag helt och hållet håller med om, utan även mentalt. Vilket jag låter som en riktigt sjuk myt bara.

Om jag frågar en kille vad han vill göra med sitt liv så är det oftast så att han vill slå sig till ro, skaffa fru och eget. Helt enkelt växa upp och starta livet på riktigt och att ha någon att dela det med.

Men om jag frågar en tjej får jag oftast samma svar, tills det väl kommer till kritan. Tjejer verkar inte ha den förmågan inprogrammerad i skallen, utan det är parta, knulla och leva vilt. Visst, man ska spendera sitt liv väl och ha så roligt man kan på vägen. Men är det verkligen rätt väg att gå? Jag kanske bara har hamnat i fel umgängeskrets då detta fenomen existerar. Men tjejer är inte så mycket för det där med att växa upp alls utan det handlar mest om att se vem som kommer längst genom kukmarathonet med mest alkohol i kroppen.

Så vem är denna skeva människa som kommit på detta att kvinnor utvecklas snabbare? Då dom t o m kan komma med argument som "Jag är bara si och så gamal så därför tänker inte jag göra detta" .. Vad är det för trotsålderfasoner? Väx upp och ta tag i era liv innan dom försvinner! Visst, jag kanske låter som värsta svensson nu och skaffa villa, volvo, fru och barn. Men man kan göra mer med en livspartner än så.

Livspartnern man väljer ska ändå vara där hela livet, så se till att ni kommer bra överrens och så där. Välj väl, för ni ska komma överrens länge. Blås ingen stackars tjej/kille på deras hjärtan för att du upptäcker att det här var fel person. Vänta hellre för länge än för kort. Låt dom bli vänner först och SEN make a move så att säga. För om vänskapen inte finns där från början kan man lika gärna hoppa ner i en isvak och stanna där. För varmare kärlek än så kommer det inte bli.




(Förlåt om någon tog illa upp, och självklart gäller inte detta alla flickor där ute, bara majoriteten jag träffat. Det här är bara min uppfattning, och den kommer jag stå fast vid tills den motbevisas)

Kommentarer
Postat av: Jennie Lundberg

sv; sånt är jobbigt ;s

2009-01-06 @ 05:21:06
URL: http://jennielundberg.blogg.se/
Postat av: Evelina

Men frö helvete, din blogg gjorde mig bara sur. tror du seriöst jag tänker logga in nu och spela med dig?! jo de kan du ge dig fan på för wow är kärlek <3 sluta skriva som att du drar alla över en kant sen be om förlåtelse om de efteråt. Det låter fel och blir helt fel. Försök inte ens sitta och försvara illarna på de sättet som du gör. Fråga dem killarna som knullar runt, festar varje helg och sedan skryter om alla fitthål dem lyckats träffa med deras organ! Nej fy helvete. Vissa män vill slå sig ner med flickvän osv, tjejer också. Det finns tjejer som knullar coh festar, det finns killar som knullar coh festar. Med andra ord, allting är mixat.. hälften som hälften fast med fittor och kukar! blää på dig TobbeBobbe.

2009-01-06 @ 18:56:57
URL: http://evelinvalsted.blogg.se/
Postat av: Evelina

Men frö helvete, din blogg gjorde mig bara sur. tror du seriöst jag tänker logga in nu och spela med dig?! jo de kan du ge dig fan på för wow är kärlek <3 sluta skriva som att du drar alla över en kant sen be om förlåtelse om de efteråt. Det låter fel och blir helt fel. Försök inte ens sitta och försvara illarna på de sättet som du gör. Fråga dem killarna som knullar runt, festar varje helg och sedan skryter om alla fitthål dem lyckats träffa med deras organ! Nej fy helvete. Vissa män vill slå sig ner med flickvän osv, tjejer också. Det finns tjejer som knullar coh festar, det finns killar som knullar coh festar. Med andra ord, allting är mixat.. hälften som hälften fast med fittor och kukar! blää på dig TobbeBobbe.

2009-01-06 @ 18:58:06
URL: http://evelinvalsted.blogg.se/
Postat av: Malin

Vet faktist inte om jag ska hålla med dig... Jag tror bara för du tillhör det andra könet vågar inte kvinnor erkänna att de vill mogna till sig faktist. Nästan alla i min bekantskapskrets har velat gifta sig, skaffa barn och flytta hemifrån som 15-16 års ålder. Om man som tjej skulle fråga en kille iaf här om de så blir det exakt åt det andra hållet, att de vill supa och blabla bla. Man vågar inte erkänna för det andra könet att man vill stadga sig för att råka skrämma iväg den som man kanske vill bli partner med. Visst jag känner även de där uppblåsta suparbimbosarna jag med och likväl de få killar ja träffat som vill stadga sig tidigt. =)

2009-01-06 @ 20:15:47
URL: http://mallanmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0