Mode

Kunde inte låta bli att fortsätta på ämnet i huvudet efter att jag hade skrivit det.
Mode, vad i hela friden är det för någonting egentligen? Hur kommer det sig att bara för att det är ett speciellt märke eller det sitter ett lika dant plagg på någon annan, gör plagget mer värt. Det skulle ju nästan kunna räknas som nazism.
Man delar in plaggen i olika fack och raser, man prissätter dom olika fast dom egentligen ser mer eller mindre lika dana ut, bara att dom kanske inte har samma röda färg. Råkad sudda förbi på TV någon gång då dom visat "årets trender" eller vad det är för någonting. Så ser man designern i någon luffig yllekofta och inte alls använder sig av sitt skapande till sig själv, vad fan är det om? Man ska väl ändå skapa sådant man själv vill sätta på sig? Istället för att förvänta sig att alla andra vill sätta på sig kläderna.

Men så står det i tidningen iaf, höstens trender är *trummvirvel* brunt!
Jaha? Vad ska jag göra åt det, jag köper inte kläder en gång i månaden. Klart det är kul att köpa kläder, men bara för att brunt är trendigt. Ska jag gå runt och se ut som en levande stubbe? Aldrig riktigt förstått mig på det här alls. Och åter igen, vem är det som bestämmer hur allt ska vara? Vem kom innan redaktören på tidningen och skvallra om vilken färg alla modefixerade fantasilösa människor skulle sätta på sig? Skulle bli så himla glad om det kom någon stor modebloggare, någon som alla lyssnade på. Sen när den toppar sin publik så bara "nej, jag skiter i det här nu. tips: Klä er som ni vill" Det skulle verkligen skapa lite harmoni i världen tror jag.

Människor har för mycket att oroa sig ändå tack vare allt mediabombande.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, så sant så sant =3 Förstår mig inte heller på mode O.o

2009-01-03 @ 23:12:37
URL: http://mallanmamma.blogg.se/
Postat av: bajskorven du tvingade läsa din blogg

hahahaha du har så rätt så

ska säga åt lol att läsa xD

2009-01-04 @ 00:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0