Läsa andra.

Något som kan vara mellan det lättaste till det absolut svåraste i världen. Att läsa andra på deras beteende. Att se mellan raderna och rakt in i själen på dom bara genom att se hur dom rör sitt finger eller har sitt tonläge i rösten.

Det här är nog det största problemet som existerar, i hela min värld i a f. För jag skulle väl långt ifrån våga säga att jag är blyg, jag talar rätt öppet om mina tankar och vad jag tycker. Men sen är det de där problemet, att veta vilken nivå man ligger på med varandra. Om vågen är jämn eller om man lägger på för mycket tyngd, eller för lite. När vet man när det är lagom? Hur vet man att man inte öppnar sig lite för mycket och där igenom stöter bort den andra. Att det blir som en psykisk krock. Vore så mycket lättare om det inte fanns blyghet och moral, då skulle man ju veta exakt vart man hade varandra. För det skulle inte finnas några hämningar. Självklart bör inte alla veta exakt om alla då sanningen skadar hårdast ibland, men att då veta det. Kan man ju enkelt låta den människan vara. Inga frågor, bara svar. FAN va skönt det skulle vara.

Men när vet man när den andra är redo att ta ett steg frammåt?


Kommentarer
Postat av: Ferhat

God morgon ;)



Allt bra med dig idag? :)

2009-01-07 @ 05:30:40
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Jocke

Tjo lite angst här eller Tobbe :? akta så jag inte dirigerar in din mor på denna sida! :D



Måste däremot påpeka att lite ärlighet eller mycket dör man oftast inte av, visst kanske sanningen svider men jag uppskattar iaf lite ärlighet... D:

2009-01-07 @ 06:34:56
URL: http://b-landia.net
Postat av: Karro

Hej vännen,råkade snubbla över din blogg på facebook.

Jag förstår inte heller varför det ska vara så jävla svårt för människor att vara ärliga. Jag menar ibland är det ju förfan som en orgasm att bara få höra ett helt ärligt svar på en fråga där de flesta skulle dra en nödlögn, elr hur?

2009-01-07 @ 10:25:07
URL: http://overload.webblogg.se/
Postat av: Evelina

nja alltså tobbeBobbe något du inte klarar av är sexsnack :D de ha ja allt :D du blir alltid så tyst och generad då :D sött ^^

2009-01-09 @ 20:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0