Alkohol

Jag undrar hur "The goverment" tänker när dom satte alkohollagarna. Dom kanske hade någon otroligt smart tanke som att "Vid 18 så får dom supa på krogen men då vet vi i alla fall vart dom super". Det var ju dumt tänkt. Jag tycker att åldern borde bytas ut. Sätt 20 på krogen, 18 på systemet.

För egentligen. Är det verkligen så smart att släppa ut en hormongalen 18åring som enligt lag aldrig supit förut, bland massor av främlingar som är lika dana. Dom vet inte sina gränser, vet inte hur dom blir när dom är fulla och så vidare. Vore det inte smartare då att man bara bergränsar sig till hemmafester då man nästan alltid känner mer än 50% av festprissarna? Så kan man sedan få gå ut på krogen när man är 20. Vem vet, det kanske skulle minska krogbråket lite, men vad vet jag. Jag sitter bara och tänker på saker när jag inte har något bättre för mig.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Ska jag vara ärlig så tycker jag dem borde ha 20 på systemet och 20 på krogen :) 18 är egentligen för låg ålder, visst man är myndig och gud va häftigt. Titta på dagens 18 - 20 åringar, hur många festar? och hur mycket festar dem? Finns en hel drös med ungdomar som slösar bort massa pengar på alkohol och annat skit som hör till, destar varje helg, vissa veckodagar osv, fortsätt så och ens liv blir förstört.

2009-01-17 @ 17:29:56
URL: http://evelinavalsted.blogg.se/
Postat av: Aron

Jag skulle nog säga att man skulle ha 18 på systemet och 18 på krogen.. Jag tycker att det är skit att man får bilda familj och gifta sig när man är 18.. Men man får fan inte köpa alkohol.. Isf ska dom ändra myndighets åldern till 20 eller sänka systemet till 18..

2009-02-10 @ 12:04:08
Postat av: Victoria

en bra tanke åt ena hållet men åt andra hållet inte... tänk på att ute på krogen finns vaketr som har stenkoll påå dig plus bartendrar som inte serverar åt dig om du är för full. Men på en fest är det ingen som säger stopp...

2009-03-10 @ 19:10:51
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0