Mode.. ja igen..

Jag låg nu och försökte sova men gick inte. Tankarna snurrar på tok för mycket...

Modebloggar, vad är meningen med dessa egentligen? En blogg går väl ute på att skriva eller hur? Och att man ska skriva någonting intressant som andra eller en själv kanske kan glädjas åt. Visst en bild säger fler än 1000 ord. Men att fylla en blogg med bilder är lite meningslöst tycker jag. Bloggandet liksom förstördes när ett modeäckel fick tag i internet.

Nu är det så här, alla som är modeintresserade. Har ni så lite självrespekt och personlighet så att ni kan göra precis som en främling säger åt er att göra? Det gör ju att man förlorar sin egna vilja. Det vackraste med livet är väl ändå att man kan välja mycket själv och gå sin egen väg. Inte stå och trampa i andras fotspår och se EXAKT ut som tusentals andra nötter till IQbefriade as.

Våldtäcktsbloggarna kanske också sätter snurr. Så här våldtar du på bäst sätt. Om då alla dessa hjärndöda varelser kommer in på dessa. Börjar dom då våldta hej villt på det sättet som står i bloggen? Jag tycker att följa mode är som att våldta sig själv. Bara långsamt penetrera en 1 meter lång dildo långsamt in i anus utan glidmedel, för extra effekt. Det finns liksom ingen mening med det.

Och modedesigners gör mig argast av alla. Hur kan dom kalla sig själva nyskapande? KLÄDER ÄR INGEN NY GREJ! FUNNITS I MÅNGA 100 ÅR! Säkert 1000 om inte annat. När dom kommer på något som inte ingår i kategorin hatt, linne, tröja, jacka, underkläder, byxor eller strumpor. Då kan dom enligt mig få kalla sig för nyskapande. För då har dom kommit med något modernt, alltså något som inte funnits innan. Mode står väl för modernt, right?
Att slinta på en symaskin så att dom får en annan form (SOM SER EXAKT LIKA DAN UT SOM 100 TIDIGARE "RELEASER") och sen slänga på en ny spännande färg som omogen apelsingrön är inte nyskapande. Färg har funnits länge, kläder har funnit länge. Det är inget modernt i det.

Kan fortfarande inte glömma en spalt i metro som kom innan sommaren. Han skrev vad man inte fick använda under sommaren och vad man skulle använda istället. Badtofflor, hawaiiskjorta och bara allmänt sommarsvensson var helt fel. Grejen är att vad fan bryr jag mig om vad han inte "tål" att se. BLUNDA DÅ DITT ÄCKLIGA LUDER!
Grejen med dom kläderna han beskrev som olämpliga var svala behagliga kläder. Något som man inte behöver bry sig om som man bara kan leva i och vara glad. Det han sa att man skulle sätta på sig istället skulle resultera i snabb vätskebrist och en känsla av att resa till solens mittpunkt. Hur jävla retarderad får man bli? Är man så besatt så man inte ens kan titta på dom som inte följer mode så kan man ju gå och dränka sig i sjön. För då har man fan i mig blivit rasist.
Man slutar helt enkelt acceptera en viss typ av människor, dom som har en hjärna med andra ord, för att alla ska bli hjärndöda robotar med synkroniserade hjärnor.

Det är fan sorgligt hur världen ser ut idag. Man ska inte få ha sina egna tankar eller drömmar. Vi alla ska tänka lika dant, göra lika dant. Det enda dom har missat är att vi alla är lika (Jag vet att en som läser detta säkert kommer sucka och skaka på huvudet. Grejen är att hon inte förstår att det är ett filosofiskt uttalande). För att citera "Vi alla delar något på insidan. Jag har tittat djupt in i mig själv, och det jag fann var ingenting. Så det vi alla delar, är ingenting".
Om folk bara letade efter likheter med varandra istället för skillnader så skulle världen bli en bättre plats. Inte så att vi blir beordrade och hjärntvättade, utan man kanske delar intresset till att resa. Och därför kan berätta om olika upplevelser i samma ämne.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Mare-Ann

Otroligt intressant!

2009-08-15 @ 10:46:14
URL: http://shindemowoogie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0